Veel bedrijven hebben moeite om vacatures te vervullen. De arbeidsmarkt is krap en veel bedrijven vissen in dezelfde vijver. Door positief op te vallen kan je jouw kansen vergroten. Dat kan op veel manieren. Ik help bedrijven met goede verhalen, die ik uit de organisatie ophaal. Je kan goede verhalen inzetten op je eigen website of die van anderen, socials, nieuwsbrieven, e-books en Whitepapers. Wat zijn belangrijke verhalen om te vertellen? Ik schrijf ze voor je op!
Flexibele werktijden
Al jaren pleit ik voor flexibele werktijden. Dat helpt je als werkgever om kandidaten in het spitsuur van hun leven aan je te binden. Professionals die thuis een jong gezin hebben zullen eerder geneigd zijn voor jouw bedrijf te kiezen als zij flexibele werktijden krijgen. Beoordelen op output in plaats van aanwezige uren is dan ook van belang. Want ook al werkt mama of papa 4 dagen, waarvan twee op de thuiswerkplek, de kwaliteit van het geleverde werk moet voorop staan. Klopt dit plaatje binnen jullie bedrijf? Dan zijn dat belangrijke verhalen om te vertellen.
Promotie kansen
Vroeger was de ‘parttimer’ iemand die altijd hetzelfde klusje mocht klaren. Maar als iedereen de kans krijgt om hybride te werken, zullen werkgevers ook deze werknemers evenveel kans op promotie moeten bieden. Denken vanuit kwaliteit in plaats van kwantiteit is key. Doe jij dit al? Hoe communiceer jij dat naar potentiële nieuwe werknemers?
Ontwikkelen van je personeel
Gewoon een leuke baan is mooi, maar de meeste ambitieuze werknemers willen zich verder ontwikkelen. En ook al zijn daar sinds een aantal jaren minder aftrekposten voor, je doet er goed aan om genereus te zijn met opleidingen en ontwikkeltrajecten voor je mensen. Zelfs als dat betekent dat zij jouw bedrijf ontgroeien op den duur. Het geeft jouw bedrijf een voorsprong op de arbeidsmarkt. Als je daar tenminste open over communiceert.
Goede arbeidsmarktcommunicatie
Om in deze krappe markt voldoende top kandidaten aan te trekken, moet je net iets meer doen. Een inkijkje geven in jouw bedrijf. Goede verhalen delen over de inhoud van het werk, de mogelijkheden die werknemers krijgen en de sfeer op kantoor. Een goed verhaal helpt je bij positieve employer branding.
Op zoek naar goede verhalen
Ik schrijf al ruim 20 jaar verhalen voor bedrijven. Ik vind het mooi om de essentie boven tafel te krijgen. De sfeer in woorden te vatten. Zodat klanten of potentiële werknemers een goed gevoel krijgen over waar een bedrijf voor staat. Ik ga graag op zoek naar goede verhalen binnen jouw organisatie.
Wat kan ik voor je doen?
Naast het delen van vacatures, kan ik ook verhalen over jouw bedrijf publiceren op 9tot3.nl. In de vorm van interviews bijvoorbeeld. En natuurlijk kan ik schrijven voor jouw website. Ik houd rekening met een goede, wervende opbouw van het verhaal én optimaliseer teksten voor zoekmachines (SEO). Gaan we langere tijd met elkaar in zee? Dan houd ik ook de interne links op je site in de gaten. Dat is belangrijk voor de juiste de customer journey en employer journey.
Denk aan:
- Interviews en blogs schrijven en delen op 9tot3.nl
- Interviews en blogs schrijven voor jouw site
- Social media posts schrijven
- Jouw ‘werken bij’ pagina updaten met goede quotes
- Hele website teksten inclusief zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Customer journey
- Employer journey
- Interne links en cornerstone content maken
- Whitepapers en e-books schrijven
- e-mail marketing (schrijven)
Hoe pak ik dat aan?
Heb jij moeite om vacatures te vervullen? Ik maak graag kennis per telefoon. Heb je ideeën naar aanleiding van mijn aanbod? Ik bekijk jullie website en kom met tips en aanbevelingen. We overleggen een plan van aanpak. Ik kom daarna bij jullie op kantoor om de sfeer te proeven en mensen te spreken. Ik houd korte interviews en schrijf in de juiste stijl de teksten. Soms wervend, een andere keer informerend of inspirerend.